Posao i kružna ekonomija: detaljna analiza

Težnja održivom razvoju nije samo moralna odgovornost, već i ključ dugoročnog uspjeha poduzeća. U vrijeme klimatske krize i sve većih očekivanja kupaca i investitora, tvrtke moraju poduzeti aktivne mjere kako bi smanjile svoj utjecaj na okoliš. Transformacija prema kružnom gospodarstvu (Circular Economy) postaje prioritet, nudeći brojne poslovne pogodnosti kao što su smanjenje troškova, poboljšana reputacija i povećana inovativnost.

Jeste li znali da...

….velika većina tvrtki želi implementirati održive inicijative ili je već započela taj proces? Takve izjave dalo je između 71,1 i 84,9% menadžera srednjih i velikih poduzeća iz 6 europskih zemalja.

Povećana javna svijest o stilovima života i obrascima potrošnje navodi poduzeća, institucije i javna tijela da prepoznaju potrebu za neizbježnom promjenom strategije i smjera.

SAMO 4 % PODUZEĆA NEĆE ULAGATI U ODRŽIVOST

Više od 4 od 10 poduzeća (41,8 % menadžera u Interzero istraživanju) uložit će u održivost do 150 tisuća eura u sljedeće 3 godine (23,9 % do 50 tisuća i 17,9 % do 150 tisuća).

Više od polovice (53,9 %) uložit će preko 150 tisuća eura, a više od 2 od njih 10 (24 %) preko 500 tisuća eura.

Što motivira tvrtke da uvedu održiva rješenja?

Učinkovitost procesa glavni je pokretač za provedbu održivih inicijativa. Nakon toga slijede komunikacijska razmatranja i imidž tvrtke u očima dionika. Uzimajući u obzir te motivacije, sljedeći dio analize usredotočio se na grupu tvrtki odabranih prema vrsti poduzetih održivih inicijativa. U tu svrhu provedena je dubinska analiza koja je pokazala da je najčešća praksa provjera ekološke usklađenosti njihovog poslovanja (72% tvrtki).

Kako minimiziramo negativan utjecaj na okoliš?

Smanjenje utjecaja aktivnosti poduzeća na okoliš na ovaj način vrijedna je konkurentska prednost. Od aktivnosti poduzetih za postizanje ovog cilja, ispitanici su najčešće navodili smanjenje emisija, optimizaciju gospodarenja otpadom, izbjegavanje plastike, eko-dizajn ambalaže i razvoj učinkovite ESG strategije.

Interzero studija: stanje, potrebe i trendovi u kružnom gospodarstvu

Interzero podržava tvrtke u prilagodbi održivim poslovnim modelima kroz sveobuhvatno savjetovanje i inovativna ekološka rješenja. Naša bijela knjiga predstavlja rezultate istraživanja trendova održivosti, tržišnih očekivanja i povezanih poslovnih odluka srednjih i velikih poduzeća u Europi. Analizirano je šest zemalja: Italija, Austrija, Poljska, Slovenija, Hrvatska i Srbija.

Cilj studije bio je:

  • razumijevanje i analiziranje tržišnih trendova u području kružnog gospodarstva i održivosti,
  • ispitivanje mogućih prepreka primjeni najboljih praksi u pojedinim zemljama obuhvaćenim studijom,
  • ispitivanje glavnih potreba održivosti srednjih i velikih poduzeća u zemljama obuhvaćenim studijom i analiziranje njihove spremnosti za usvajanje održivih poslovnih modela,
  • stvaranje referentne točke za stanje razvoja ekološke transformacije u poslovnim modelima na europskoj razini sažimanjem podataka dobivenih iz svih analiziranih zemalja.

Ispunite obrazac i prenesite rezultate studije:

Imate li pitanja o izvješću? Trebate li pomoć u uspostavljanju strategije održivosti za svoju tvrtku?
Pišite nam na donju e-mail adresu!

consulting@interzero.hr